Eight hour cream

Som jag nämde igår tänkte jag ge er nyfikna en överaskning. Innehållsförteckningen på Elisabeth Ardens välkända Eight hour cream som jag översatt åt er från hudvårdsspråk till ren svenska. Det kan ju va svårt ibland när innehållet på krämer och annat är bara massa siffror osv.



Innehåll:
Petrolatum - Ett annat ord för mineralolja
Lanolin - Fårullsfett, ämne som gör det möjligt att blanda vatten och olja, Lite närande också.
Parrafinum liquidum - Ännu mer mineralolja
Tocopherol - Vitamin E (Antioxidant som motverkar torr hy)
Salicylic acid - Salisylsyra (Antiseptisk)
BHT - Konserveringsmedel
Ricinus communis - Ricinolja som är lugnande
Fragrance - Parfym
Propylparaben - Ännu mer konservering
Iron oxides - Färgämne

Som en liten slutsats så innehåller den som du ser inte inte speciellt mycke vettigt fast den är svindyr.

Kommentarer
Postat av: C

Låter inte som mycket att hänga i granen inte.

2008-04-11 @ 22:16:21
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Yegane

SV:Ja visst är det härligt. Älskar när man har en varm relation till pojkvännen/flickvännen! Så mig stör det inte. Som sagt 27 dresses är så lik väldigt många andra komedi filmer! Så jag tyckte inte det var något nytt direkt. Sedan håller jag med dig om kändisarna där att dom har än väldigt stor press på sig och folk hönger på dom dygnet runt.... Varför kan man bara inte stötta den personen då när denne mår dåligt än att klandra personen.

Sov gott!!
Ha det super.
Yegane

Yegane

2008-04-12 @ 01:03:51
URL: http://yegane.blogg.se
Postat av: Kate

Plus att Elizabeth Arden testar sina produkter på djur..

2008-04-12 @ 17:48:57
URL: http://ulovekate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0