Tjejen i den vita hatten part II



Idag har vart en sån riktigt tråkig dag som bara måndagar kan vara.
Var på fitting för La Mode, modevisingen jag skall gå.
Va så organiserat så man blev riktigt irriterad. Den som avbröt och
trängde sig mest blev klar först.
Var en tjej som pratade med så släpig röst att jag trodde att hon
var efterbliven.
Här står jag och byter om i provrummet och hon bara ursäkta kan du
flytta på dig? Absolut men  varför har du mer rätt än mig att byta om
och rätt att avbryta när designerna kollar om klänningen passar mig.
Två timmar senare får jag snällt stå på hållplatsen när 4 bussar bara
åker förbi och missa min anslutnings buss precis.
Ännu roligare och va hemma i två timmar och sen åka till skolan igen.
Jaa, jag var tvungen att hämta mina projektarbeten som skulle lämnas
in.
Tänk hur mycket en människa kan påverka dig.
Påvägen tillbaka till skolan åkte jag med den goaste busschaffören, visst många
säger Hi how are you? hela tiden. Grannar och butiksbiträden men han
sa det som att han verkligen brydde sig. Sen när jag skulle gå av sa
han att jag skulle sköta om mig och ha en trevlig kväll.
Tänk att sånna små ord kan göra så mycket.
Han påminde om Chef i South Park, skulle inte förvåna mig om han sjunger
tänkvärda sånger också. En sån kompis vill jag ha.
Fast jag har C som mötte mig i skolan och muntra upp mig med choklad.
Det behövdes efter att jag bränt tungan på mitt kaffe.
Fuck lilla Starbucks, jag skall gå till den andra på campus nästa gång.
Nepp nu skall jag kolla film eller nått, imorgon skall jag vara glad igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0